Ladda upp material i plattformen

Som utställare har ni möjlighet att visa material från er verksamhet som rör barn och unga och anknyter till konferensens tema och innehåll. Innan ni får tillgång till plattformen kan ni börja förbereda ert material.

Ladda ner en guide till materialet

Här kan ni ladda ner en pdf Guide material till digital utställarplats som visar vilket material ni kan ladda upp, vilka storlekar allt ska ha, hur många tecken som ryms i plattformen och vilka ytor som kan fyllas med innehåll.

  • Er monter: Ni kommer få förfoga över en egen yta i den digitala plattformen där ni kan ladda upp information om er själva, publikationer, filmer, länkar, ta ut statistik över besök och chatta med deltagare. Ni styr själva vad ni vill visa, presentera och hur mycket ni vill finnas tillgängliga i chattforumet.
  • En startsida och tre undersidor: I er yta ingår en startsida och tre undersidor som ni kan använda till tex projekt, produkter eller rapporter etc. Undersidorna är frivilliga att använda. Ni kan ha en undersida eller ingen om ni så önskar men inte fler än tre.
  • Uppladdning av material: Sidorna för utställare kommer öppnas för er den 19 augusti. Fram till den 7 september kommer ni kunna fylla er yta med innehåll. Bifogad har ni en spec som visar vilket material ni kommer behöva/kunna ladda upp.
  • Chatten: Det kommer vara möjligt för deltagarna att se när ni är inloggade i plattformen och de kan då kontakta er via en direktchatt. När en fråga ställs till er i chatten så kommer det även gå iväg ett mail till den mailadress som ni anger i plattformen. Ni kan då välja att svara via mail eller gå in i plattformen och svara i chatten.
  • Plattformen stänger: Allt material kommer ligga kvar i den digitala plattformen i tre månader, fram till och med den 13 december 2021.
  • Utbildning i plattformen: Den 20 augusti kl. 13:00-14:00 anordnade vi en utbildning för er som är utställare i hur man gör för att ladda upp material i plattformen.  Se filmen från utbildningen här:

Viktiga datum:

  • 19 augusti – plattformen öppnar för utställare. Ni kan börja fylla på med innehåll
  • 20 augusti kl. 13:00 – utbildning i hur plattformen fungerar. Frivilligt att delta men rekommenderas.
  • 7 september – allt material ska vara uppladdat i plattformen
  • 14 september – plattformen öppnar för deltagare som då kan besöka er digitala monter.
  • 13 december – plattformen stänger och materialet är inte längre tillgängligt för deltagarna.

För er som vill satsa lite extra på er digitala monter så finns det lite tips i den här artikeln på hur man kan tänka som digital utställare: https://eventeffect.se/massexperten-10-rad-till-dig-som-planerar-att-stalla-ut-digitalt/

Har ni frågor redan nu så kan ni kontakta barn2021@meetagain.se, annars kommer det finnas tid för frågor under utbildningen den 20 augusti.