Vanliga frågor och svar i samband med att Barnrättsdagarna flyttas till 23-24 november 2020

Svar på vanliga frågor från dig som är deltagare

 

  1. Jag/vår arbetsgrupp kan inte gå på konferensen i november, hur får vi tillbaka pengarna?

För dig som inte har möjlighet att delta på konferensen i november kan du antingen överlåta din plats till annan person dvs. ändra namn på din anmälan eller avboka din plats. Kostnadsfri avbokning är möjlig fram till den 31 maj 2020. Därefter gäller konferensens vanliga avbokningsvillkor.

Kontakta Meetagain barn2020@meetagain.se

 

  1. Jag/vi vill gå på konferensen i november, behöver vi anmäla oss på nytt och boka nya hotellrum?

Nej. Alla anmälda deltagare, föreläsare och utställare behåller sin plats till den 23-24 november och behöver inte anmäla sig på nytt. Du som har bokat hotellrum via vårt bokningssystem behåller din rumsbokning som tidigare. Det flyttas fram av oss till de nya datumen.

 

  1. Måste jag/vi avboka de hotellrum vi bokat i april själva?

Ja. Har du själv bokat hotellrum måste du själv avboka och boka om ditt rum för de aktuella datumen.

 

  1. Hur ser jag om jag bokat hotell själv eller genom er

Titta i din bokningsbekräftelse, det ska framgå där. Annars kontakta Meetagain barn2020@meetagain.se

 

  1. Vi är två som inte kan delta i november men resten i arbetsgruppen kan, hur gör vi då

Vill du lämna över din plats till annan person så är det möjligt, namnändringar kan göras fram till en vecka innan konferensens genomförande.

Vill du avboka din plats måste du höra av dig till Meetagain via barn2020@meetagain.se senast den 31 maj.

Kostnadsfri avbokning är möjlig fram till den 31 maj 2020. Därefter gäller konferensens vanliga avbokningsvillkor.

 

  1. Vi har en eller flera kollegor som också vill gå i november, tar ni emot nya anmälningar?

Ja, i mån av plats. För dig som har kollegor som vill anmäla sig till konferensen i november så har vi en kölista för detta. Så fort vi vet hur många som avbokar sin plats kommer vi släppa på personer från kölistan.

 

  1. En eller flera personer som är anmälda kan inte kan delta i november – går det att ersätt dem med nya utan att göra en avbokning först?

Ja. Vill du lämna över din plats till annan person så är det möjligt men är inte nödvändigt. Namnändringar kan göras fram till en vecka innan konferensens genomförande.

 

  1. Jag är anmäld men vet inte om jag kommer kunna delta i november – när måste jag lämna besked?

Vill du avboka din plats måste du höra av dig till Meetagain via barn2020@meetagain.se senast den 31 maj.

Kostnadsfri avbokning är möjlig fram till den 31 maj 2020. Därefter gäller konferensens vanliga avbokningsvillkor.

 

  1. Jag stod på en kölista för konferensen i april, kommer jag få stå kvar och ha möjlighet att få en plats på konferensen i november?

Ja du behåller din plats i kön och blir kontaktad i fall det blir aktuellt.

 

  1. Om konferensen flyttas igen eller blir inställd, får vi tillbaka pengarna?

Ja. Samma avbokningsregler gäller.

 

  1. Vi är inte anmälda men vill anmäla oss nu, går det?

Vi har en kölista för detta. Så fort vi vet hur många som avbokar sin plats kommer vi släppa på personer från kölistan.

 

Svar på frågor som du som är anmäld som seminiareföreläsare kan ha

  1. Vi skulle vilja ställa in vårt seminarium?

Okej. Meddela Susanne Björk via susanne.bjork@allmannabarnhuset.se. Deltagare avbokar sig från konferensen genom att kontakta Meetagain.

 

  1. Vi vill byta ut några av föreläsarna på vårt seminarium?

Det är möjligt. Namnändringar kan göras fram till en vecka innan konferensens genomförande. Vi kommer även öppna systemet för att göra ändringar, mer information om det kommer.

 

  1. Vi skulle vilja ändra ämnet för vårt seminarium?

Det är ok att justera rubriken och göra vissa justeringar i innehållet, men inte att ändra innehåll. Er föreläsning är antagen med det ämne som beskrevs när ni gjorde föredragsansökan.

 

  1. Några av föreläsarna på vårt seminarium XX dag XX kan inte delta i november, kan vi ha seminariet ändå?

Ja, om ni inte ändrar innehållet på något avgörande sätt (se ovan). Kontakta Meetagain via barn2020@meetagain.se, för att avboka föreläsare.

 

  1. Mitt seminarium, kom inte med tidigare, kan vi göra det nu?

Om det blir aktuellt att ta in nya seminarier/föreläsare tar vi kontakt med berörda personer.

 

Utställarfrågor

  1. Behåller vi dom platser som vi har valt tidigare?

Ja, man behåller sin plats. Alla anmälda utställare behåller sin bokade plats den 23-24 november och behöver inte anmäla sig på nytt.

 

  1. Om vi inte kan gå alla som har anmält oss som utställare, hur gör vi då?

Kontakta Meetagain via barn2020@meetagain.se, för att avboka utställare.

Kostnadsfri avbokning är möjlig fram till den 31 maj 2020. Därefter gäller konferensens vanliga avbokningsvillkor.

 

  1. När måste vi boka av vår utställarplats om vi inte kan delta på konferensen i november som utställare?

Vill ni avboka er utställarplats måste ni höra av er till Meetagain via barn2020@meetagain.se senast den 31 maj.

Kostnadsfri avbokning är möjlig fram till den 31 maj 2020. Därefter gäller konferensens vanliga avbokningsvillkor.

 

Plenarföreläsare kontaktas individuellt